Laadukkaat ja hyvinvointia tukevat terveyden ja hyvinvoinnin palvelut ovat jokaisen Tervolan asukkaan oikeus.

Olet täällä

Hoitaja-chat

Tervolassa on käynnistynyt kuntalaisille hoitaja-chat, joka on avoinna arkisin klo 8-16.  

Hoitaja-chatissa saat hoitajalta ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyvissä kysymyksissä mm. äkillisissä hengityselinsairauksissa, vatsataudeissa ja allergiaoireissa. Hoidon tarpeen arvion myötä saat kohdennetut kotihoito-ohjeet tai ohjauksen juuri oikean asiantuntijan vastaanotolle. Tarvittaessa hoitaja voi myös siirtää chat-keskustelun lääkärille, jolta saat tarpeen mukaan jatkohoito-ohjeet, sähköisen reseptin tai lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Palvelu on kuntalaiselle maksuton.

Asiakkaan tulee asentaa Terveystalon Oma Terveys-sovellus älylaitteelle ja rekisteröityä kyseiseen palveluun. Oma Terveyttä voi käyttää myös verkossa.
Asiakas kirjautuu Oma Terveys -palveluun joko pankki- tai mobiilitunnistautumisella tai aiemmin asettamallaan salasanalla. Vahva tunnistautuminen varmistaa asiakkaan tunnistamisen ja tietoturvan. 

Mikäli Oma Terveyden etäasiointi-näkymässä ei näy Hoitaja-chat julkisen terveydenhuollon asiakkaille -vaihtoehtona, tulee asiakkaan olla yhteydessä terveyskeskuksen ajanvaraukseen (arkisin klo 12–16 puh. 040 151 9700 tai 040 151 9701 tai käymällä paikan päällä), jotta asiakas saadaan kiinnitettyä palveluun.

 

Tärkeät puhelinnumerot

Hoitaja-chat

avoinna arkisin klo 8-16
(Oma Terveys -sovellus valitse: Etäpalvelut, Hoitaja-chat Tervolan kunnan asukkaille)