Olet täällä

Hoitaja-chat uudistuu – samalla palvelun aukioloajat muuttuvat hieman

Hoitaja-chat uudistuu – samalla palvelun aukioloajat muuttuvat hieman 

Olemme ottaneet Tervolassa käyttöön uuden hoitaja-chatin, jossa terveysaseman hoitajat antavat ohjausta ja neuvontaa joka arkipäivä kello 8–11 ja 12–16. Uusi palvelu korvaa entisen hoitaja-chatin, mutta palvelun sisältö pysyy samana.

Hoitaja-chatissa saat edelleen hoitajalta ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyvissä kysymyksissä mm. äkillisissä hengityselinsairauksissa, vatsataudeissa ja allergiaoireissa. Hoidon tarpeen arvion myötä saat kohdennetut kotihoito-ohjeet tai ohjauksen juuri oikean asiantuntijan vastaanotolle. Tarvittaessa hoitaja voi myös siirtää chat-keskustelun lääkärille, jolta saat tarpeen mukaan jatkohoito-ohjeet, sähköisen reseptin tai lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.  

Hoitaja-chat toimii sekä mobiililaitteilla (älypuhelin tai tablettitietokone) että tietokoneella. Chatissa käsitellään tyypillisesti asiakas- ja potilastietoja, joten sen käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen. Vahva tunnistautuminen tapahtuu joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Hoitaja-chat on helppokäyttöinen ja tietoturvallinen. 

Hoitajachat on avoinna joka arkipäivä kello 8–11 ja 12–16. Pääset hoitaja-chatiin siirtymällä osoitteeseen www.etapalvelut.fi/tervola. Palvelu on suomenkielinen ja kuntalaiselle maksuton.